Translate

onsdag 12. februar 2014

Moro for liten, moro for stor

For en stund tilbake skaffet jeg meg utstyr til å nøste opp garn som kommer i hanker og ikke ferdige nøster. Gamlemåten, hvor enten Ove måte tre til eller hanken var hengt på egne armer mens jeg nøstet så godt jeg kunne, fungerte bra den. Utfordringen var at da endte man opp med et rundt nøste, en ball av garn. Hva hyller høyere "Lek med meg!" til kattene enn et sånt nøste? Ikke så mye, så både garnvinde (eller hespetre) og nøstemaskin har vært på ønskelisten lenge. Garnnøstene blir fremdeles runde, men ikke "rulle bortover gulvet"-runde, og da blir de også litt minde spennende for nysgjerrige kattepuser. 

 

Her er bilder fra første gangen utstyret er i bruk, og tilskuere hadde jeg selvfølgelig. Tror kattene og jeg skal ha mye moro med garn fremover:)






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir alltid glad for hyggelige kommentarer:)