Translate

søndag 16. juni 2013

Hadde alt vært lett så hadde det også blitt kjedelig

Eller det vil si; det forteller jeg meg selv når det har vært litt for mange dager som har forsvunnet i ingenting fordi jeg ikke har orket å gjøre noe som helst og alt jeg skal gjøre føles vanskelig og umulig å gjennomføre.
Jeg tror noe av forklaringen på hvorfor jeg er så glad i lage ting av garn ligger her. Et strikketøy er lett å både ta opp og legge i fra seg uten at noe blir ødelagt. Andre ting må fullføres der og da når det er påbegynt, hvis dere skjønner hva jeg mener. Starter du å bake en porsjon med rosinboller så går det ikke bra hvis du trenger en to dages pause halvveis. Skal du koke pasta til middag så snakker man om minutter mellom helt perfekt og uspiselig dvask. Skal du ta bussen inn til byen så venter ikke den på holdeplassen noen minutter ekstra fordi du måtte sjekke for fjerde gang om støpslet til kaffetrakteren var dratt ut. Nevrotisk, jeg? Neida, bare litt når jeg blir stresset. Når jeg skal rekke bussen, for eksempel.
Strikketøyet derimot, det ligger rolig og venter på at du skal komme tilbake til det.
Det var dagens lille dose med filosofi, over til bilder av noen prosjekter som er blitt fullført den siste tiden:)


   "Våropprydding i restegarnskurven"-teppet er ferdig og ligger klar for kjølige sommerdager med regn.


 Sjalet Taygete, designet av Rosemary (Romi) Hill.


 Skjerfet Feather&Fan Shawl, designet av Samantha Leaver for Red Heart.


 Søt vest til en liten en, Autumn Leaves designet av Nikki Van De Car


2 kommentarer:

  1. Jøss, her var det mye på en gang! Stilig den matta di, skjerf og sjal likeså! Jeg er også svak for den søte "kjolen".

    Ønsker deg ei fin uke!

    Klem

    SvarSlett
  2. you have a great blog ^ ^
    you want to follow each other?
    follow me and let me know with a comment
    and follow you too :))


    kisses
    http://lemonchicbeautyfashion.blogspot.it/

    SvarSlett

Jeg blir alltid glad for hyggelige kommentarer:)