Translate

søndag 21. april 2013

Våropprydding i restegarnkurven

Dette har ikke blitt så mye skriving her på bloggen i det siste, men her er en titt på hva jeg holder på med akkurat nå:)

For en stund siden fant jeg en fin oppskrift på Ravelry på grytekluter, og endelig har jeg fått somlet meg til å få laget de. Når jeg sier jeg har somlet så er det mest fordi jeg har trengt nye grytekluter en god stund nå, de gamle var ikke så pene etter lang og trofast tjeneste og kjøpe nye var ikke aktuelt for jeg skulle jo lage disse. Det var bare det å faktisk få gjort det når man har tusen ting man har lyst til å begynne på og bare blir påminnet om gryteklutene akkurat når man står med de gamle i hendene. Men nå har surrehodet Camilla faktisk fått gjort det, og her er resultatet:)



Oppskriften heter Flower Potholders og er laget av Jennifer Martin, og ikke bli skremt av at oppskriften er på engelsk hvis du har lyst til å lage disse selv. Dette er ikke en oppskrift som er lang eller vanskelig, og du blir vant til de engelske forkortelsene fort:)

Et annet prosjekt jeg holder på med, og som er den store våroppryddingen i restegarnkurven, er dette teppet :)

 



Idéen fikk jeg etter å ha sett hvordan Stacey satt sammen garnrester til et stort nøste på bloggen sin FreshStiches, og det er alltid behagelig å ha et "slappe-helt-av-foran-tv" håndarbeid hvor hjernen kan koble helt ut, inkludert med å bytte garn og farger for her blir det som du alt har gjort når du satte sammen nøste ditt:) Og med alt jeg har liggende av rester her tror jeg dette skal bli et passe stort slumreteppe for kjølige kvelder og fargerikt nok til å få opp humøret når den norske sommeren starter for fullt (les: regnværsdager).


Søndagsklemmer fra oss firbente og tobente på låven i Sarpsborg:)

2 kommentarer:

  1. Kjempefine! Vårlige og friske farger på dem!
    Er imponert over teppet ditt! Jeg er nok litt forsiktig med å sette sammen farger, men det er vel egentlig bare å kaste seg ut i det. Det er rikelig med restegarn i de fleste "strikkehus" tror jeg.

    Ha en fin søndagskveld!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Utrolig flotte grytekluter. Fin blogg du har. Jeg la meg til som følger hos deg.
    klemz

    SvarSlett

Jeg blir alltid glad for hyggelige kommentarer:)