Translate

fredag 4. januar 2013

Januargleder

Riktig godt nytt år alle sammen:)

Her i huset startet året med at en etterlengtet pakke endelig kom. Jeg har nemlig en god stund nå ønsket med en garnbolle til å kunne legge fra meg strikketøy og sånt, og i november bestilte jeg meg en fra Blue Room PotteryEtsy.com. Og første regel når man bestiller fra USA er å smøre seg med en god porsjon tålmodighet, for reisevei og toll tar den tiden den trenger. Moro er det alikevel når den endelig kommer at det var verdt både penger og ventetid:)





Dessi mente bestemt at pappesken var mer spennende enn innholdet, og erklærte den som sin med en gang bollen var tatt ut..


 .. mens guttene i huset var opptatt med andre ting og kunne ikke ha brydd seg mindre om en pakke helt fra USA:)






5 kommentarer:

  1. Å så spennende! Jeg har sett garnbollene til Marietta på Etsy fra Blue Room Pottery, de er kjempefine! Jeg har begynt å lage egne garnboller av stengods, vil gjerne høre hvordan denne fungerer i bruk:)

    SvarSlett
  2. Skal gi tilbakemelding jeg, og moro å høre at jeg neste gang kanskje ikke må bestille så langt hjemmefra:) Vurderte faktisk å ta kontakt med deg men så ble det med tanken siden jeg ikke hadde helt klart for meg hvordan disse bollene skulle være formet, og hvordan skal man forklare seg da vettu:)

    SvarSlett
  3. Den var smart og praktisk :) Og så fin design. God helg.

    SvarSlett
  4. Jeg må innrømme at jeg aldri før har sett en garnbolle, men dette ser kjempespennende ut! Er den stor i diameter?

    SvarSlett
    Svar
    1. Diameteren er 17 cm, målt tvers over, det blir riktig det? Litt lenge siden mattetimene gitt:) Og høyden er ca 10 cm. Det er akkurat passe når det kommer til mindre strikketøy som sokker eller votter, hvor du jobber med et nøste eller to av gangen. Men så var dette også den aller minste størrelsen, tenkte at det var greit å ikke kjøpe for stort og dyrt før jeg hadde fått sett hvordan kattene reagerte på den i bruk:) Så langt ser det ut til at de ikke syns den er så spennende og lar det som er oppe i den være i fred:)Begynner igrunn å bli veldig glad i den:)

      Slett

Jeg blir alltid glad for hyggelige kommentarer:)