Translate

torsdag 31. mai 2012

Oslo-anorakken

Jeg er ofte innom nettsiden til Pickles for å titte, og et av mønstrene som jeg har lagt merke til er Oslo-anorakken. Nydelig, etter min mening:) Da jeg så at de skulle ha en liten "inspirasjonskonkurranse" med hvordan man kan velge å lage den, måtte jeg jo bli med. Om jeg kommer til noen avstemmingsrunde tror jeg ikke, med tanke på dårlig bilde (fremdeles ikke nytt kamera, så dette er bilder tatt med mobilen, huff) og kjempetabbe med å strikke en størrelse jeg ikke har en modell til, men pytt pytt, Viktigste er ikke å vinne, men å ha det gøy! Og det var det. Jeg merker at det er en stund siden jeg har strikket noe nå. Det har det siste halvåret blitt mest hekling uten noe mønster å følge, så det var utrolig behagelig å ha en oppskrift  igjen med "legg ut her", og "strikk til arbeidet måler", osv.
Jeg har gjort litt egen vri på den, blant annet med å strikke med dobbel tråd et garn som heter Pickles Thin Organic Cotten, fargene Rosehage og Bomullseng. Selv med dobbel opp med tråd er dette et mykt og behagelig garn å strikke av. Når garnet i tillegg blir skapt gjennom et samarbeid med fattige bønder i et av Perus områder, ja da er i grunnen jeg solgt og kommer garantert til å komme tilbake til dette garnet en annen gang. Jeg har også lagt til en liten "blondekant" rundt hetten, blott til pynt:)

 




Så nå er det bare å finne noen å gi denne Oslo-anorakken til:)

Klem fra Camilla og kattene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir alltid glad for hyggelige kommentarer:)